Zoeken
   Uitgebreid zoeken
  Accountmanagement
  B2B
  Database Marketing
  Direct Marketing
  Juridisch
  Marketingcommunicatie
  Merken
  Onderzoek
  Online marketing
  Productontwikkeling
  Vaardigheden

Vincie van Gils

Drs. Vincie van Gils (1967) is zelfstandig communicatieadviseur (www.vincacom.nl), trainer, docent en coach. Zij is een specialist in het begeleiden van veranderprocessen en de invoering van Het Nieuwe Werken.

Zij heeft bij de Rabobank en Achmea het KennisNetwerk Facilitators opgericht. Dat is een netwerk waar mensen aan verbonden zijn die samen nog beter willen worden in het werken met groepen.

Vincie van Gils is redacteur en auteur van De Communicatiedesk van Kluwer. Zij is auteur van het boek Meer Grip op de Groep (2011). Tevens heeft zij de twee communicatiememo's geschreven: Interne Communicatie bij veranderingen (2003) en Werken met een communicatieadviesbureau (2004). In april 2012 verschijnt haar boek Klantencommunicatie.



  Terug


Publicaties
Alles - Artikel (4) - Case (0) - Checklist (4) - Model (0)
16 publicatie(s), getoond 1-10 Sorteren op Datum - Titel

Werkvorm: vertrouwenswandeling
Wil je als communicatieadviseur anderen daadwerkelijk betrekken bij wat in de organisatie gebeurt? Wil je interactie, participatie, een dialoog op gang brengen en mensen mee laten denken en beslissen? Dan is het faciliteren van groepen iets voor jou. In dit artikel lees je hoe je de werkvorm ‘vertrouwenswandeling’ kunt inzetten om mensen te laten ervaren hoe het is om vertrouwen te geven en op iemand anders te vertrouwen.
20-04-2011 door Vincie van Gils;

Werkvorm: valoefening
Wil je als communicatieadviseur anderen daadwerkelijk betrekken bij wat in de organisatie gebeurt? Wil je interactie, participatie, een dialoog op gang brengen en mensen mee laten denken en beslissen? Dan is het faciliteren van groepen iets voor jou. In dit artikel lees je hoe je de werkvorm ‘valoefening’ kunt inzetten om mensen meer inzicht te geven in de mate waarin zij op anderen vertrouwen.
20-04-2011 door Vincie van Gils;

Een kennisnetwerk faciliteren en ideeën voor activiteiten
In kennisnetwerken gaat het delen van kennis en het uitwisselen van informatie vaak digitaal. Ook bij een digitale community moet je het nodige doen om deze op gang te krijgen en te houden. Daarnaast is het goed om bijeenkomsten te organiseren waar de leden elkaar in levende lijve treffen. Daar heb je facilitator-vaardigheden voor nodig.
05-02-2009 door Vincie van Gils;

Hoe maak je een kennisnetwerk succesvol?
Via kennisnetwerken kun je in organisaties kennis delen en informatie uitwisselen. In deze bijdrage vind je de organisatorische, sociale en inhoudelijke condities voor het opzetten van een succesvol kennisnetwerk. Met voorbeeldcase.
05-02-2009 door Vincie van Gils;

Wat zijn kennisnetwerken en waar dienen ze voor?
Steeds meer organisaties richten kennisnetwerken op. Het is een succesvolle manier om in organisaties kennis te delen en informatie uit te wisselen. In dit artikel lees je wat een kennisnetwerk is, wat je eraan hebt, welke soorten netwerken, deelnemers en kennis er zijn en welke kenmerken een kennisnetwerk vertoont.
05-02-2009 door Vincie van Gils;

Werkvormen om het nieuwe jaar mee te starten
Werk je aan het begin van het nieuwe jaar met een groep? Dan is het leuk als je hier als facilitator op in kunt spelen. In dit artikel vind je een aantal werkvormen die je specifiek aan het begin van het nieuwe jaar kunt gebruiken.
05-02-2009 door Vincie van Gils;

Boekrecensie ‘Meer bereiken door glashelder jezelf te zijn’
Je vindt hier een korte recensie van het boek ‘Meer bereiken door glashelder jezelf te zijn’ van Jan P. Karel Felderhof en Mark Hendrikx. Je kunt er je eigen voorkeursstijl mee achterhalen, net als die van de mensen met wie je werkt. Zo kun je beter afstemmen op de ander.
05-02-2009 door Vincie van Gils;

Boekrecensie ‘Coachingwaaier voor managers’
Je vindt hier een korte recensie van de Coachingwaaier voor managers van Marijke Lingsma.
05-02-2009 door Vincie van Gils;

Wat is public relations?
In dit artikel lees je wat PR inhoudt, wat het verschil is met reclame en hoe je het in jouw bedrijf toepast. Ook lees je wat de voordelen en nadelen zijn van PR in vergelijking met reclame. Zo kun je als communicatiemedewerker een weloverwogen keuze maken bij de inzet van PR.
29-08-2007 door Vincie van Gils;

Offertes als pakkend voorstel
Een offerte is een schriftelijk voorstel tot levering van producten en/of diensten tegen een bepaalde prijs. Dit is een saaie en formele zin. Net zo saai als de meeste offertes... Hier enkele tips om de offertes in je organisatie klantgerichter te schrijven.
27-11-2006 door Vincie van Gils;

vorige | volgende


© Adformatie Groep 2014 - Privacy statement

Bijgewerkt 17 oktober 2014
Inloggen
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

AANMELDEN
Onthoud wachtwoord
  Wachtwoord vergeten?
E-Alert
Wil je 10 keer per jaar op de hoogte blijven van de nieuwste publicaties in de MarketingMax.? Aanmelden
Wil je wijzigen of (tijdelijk) afmelden? Doe dit via de link in de eAlert.